LA SETMANA DE LA CIÈNCIA A PETITS I PETITES

Bon dia famílies!!

Com ja sabeu la setmana passada vam celebrar la Setmana de la Ciència. 

Al cicle de petits i petites dilluns ens va arribar una maleta misteriosa amb una carta i diferents materials: per una banda, joguines del pati i, per altra banda, instruments per fer experiments. A partir d'això vam poder descobrir quina seria la temàtica d'aquest any:

QUANTA CIÈNCIA AL PATI!!

El mateix dilluns a la tarda ens vam organitzar per grups de colors (barrejats des d'i3 fins i5) i vam poder conèixer quins serien els companys i companyes amb les quals compartiríem la setmana de la ciència. 

Per trencar el gel, entre tots els nens i nenes de cada grup vam dibuixar el nostre pati. 

📷 IMATGES DE LA DINÀMICA DE CONEIXENÇA

Dimarts, dimecres i dijous vam fer tres tallers diferents durant els matins amb el nostre grup de colors:

COM PODEM TRANSFORMAR LA SORRA?


DESPRÉS D’INTRODUIR LA TEMÀTICA DE LA SORRA I LA PREGUNTA DE COM LA PODEM TRANSFORMAR, ENS HEM ENDINSAT EN LA CREACIÓ DE BOLES FETES DE SORRA. HEM CONVERSAT SOBRE COM LES PODÍEM FER I QUINS MATERIALS NECESSITARÍEM. A CONTINUACIÓ, HEM CREAT LES NOSTRES HIPÒTESIS I HEM ENGANXAT UN GOMET A AQUELLA MESCLA QUE CRÈIEM QUE ENS ANIRIA MILLOR, TOT JUSTIFICANT PER QUÈ. TOT SEGUIT HEM EXPERIMENTAT I COMPROVAT LES NOSTRES HIPÒTESIS FENT BOLES PRIMER PER GRUPS DINS LES SAFATES I DESPRÉS LLIUREMENT AL PATI. PER ACABAR, HEM CONTINUAT TRANSFORMANT LA SORRA, AQUEST COP UTILITZANT DIFERENTS TIPUS DE COLADORS I EMBUTS.

📷 IMATGES DEL TALLER SORRA

COM PODEM FER QUE ARRIBI MÉS LLUNY?

PRIMER HEM OBSERVAT DIFERENTS TIPUS DE PILOTES (DE QUIN MATERIAL ESTAVEN FETES, LA SEVA TEXTURA, EL SEU PES...). A CONTINUACIÓ HEM VIST QUE HI HAVIA RAMPES DE DIFERENTS LLARGADES I BASES DE DIFERENTS ALÇADES. 
AMB TOT AQUEST MATERIAL, DESPRÉS HEM FET HIPÒTESI SOBRE COM ACONSEGUIRÍEM QUE LES PILOTES ARRIBESSIN MÉS LLUNY I HO HEM ESTAT COMPROVANT. 

📷 IMATGES DEL TALLER RAMPES

D'ON VE L'OMBRA?


AQUEST TALLER ENS HA PLANTEJAT DIFERENTS REPTES. CADA VEGADA QUE RESOLÍEM UN AVANÇÀVEM UNA CASELLA AL NOSTRE TAULELL. D'AQUESTA MANERA AMB LA COL·LABORACIÓ DE TOTS I TOTES HEM ACONSEGUIT ARRIBAR A LA META DONANT RESPOSTA A CADASCUNA DE LES PREGUNTES: COM PODEM DIBUIXAR LA NOSTRA PRÒPIA OMBRA?, COM PODEM DIBUIXAR L’OMBRA DELS ALTRES?, COM PODEM FER L’OMBRA MÉS ALTA?, COM PUC FER DESAPARÈIXER L’OMBRA?, L’OMBRA ES POT MULLAR?, PODEM DECORAR LA NOSTRA OMBRA?, SEMPRE TENIM OMBRA?, COM PODEM FER QUE L’OMBRA NO ESTIGUI ENGANXADA ALS PEUS?, LES OMBRES SEMPRE VAN PER TERRA?, ON TENIM L’OMBRA, AL DAVANT O AL DARRERE? TAMBÉ HEM EXPERIMENTAT AMB LOTS, LLUM NEGRA, TAULES DE LLUM, MATERIAL FLUORESCENT... I HEM EXPLICAT CONTES SOBRE LES OMBRES!


Durant les tardes també vam seguir fent ciència, aquest cop amb el nostre grup classe. 

Els tallers que vam realitzar durant les tardes van ser:

COM PODEM ELEVAR-NOS DEL TERRA SI NO TENIM ALES?


PER QUÈ ALGUNS ELEMENTS RODEN I ALTRES NO?


COM PODEM MOURE ELS OBJECTES SENSE TOCAR-LOS AMB EL COS?

  


QUINA POT SER LA MÉS LLARGA?


A TRAVÉS DE LA CONVERSA I L'EXPERIMENTACIÓ AMB AQUESTS MATERIALS HEM POGUT SER CONSCIENTS QUE EN ELS JOCS QUE TENIM AL PATI CADA DIA HI PODEM TROBAR CIÈNCIA CONTÍNUAMENT.

HEM DUT A TERME ALGUNS EXPERIMENTS AMB LES CORDES I GOMES, ELS JOCS DE BITLLES, PETANCA, EL ROCÒDROM I LES RODES.


Com heu pogut veure, durant aquesta setmana els infants d'infantil han descobert com podem fer ciència d'una manera molt experimental i divertida. 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PRIMER DIA DE COLÒNIES AL PINAR EI3 I EI4

PRIMER DIA A CAL DIABLE

SEGON DIA A LES COLÒNIES DEL PINAR EI3 I EI4